Nieuws Technische problemen bij Vivaqua

Technische problemen bij Vivaqua

Bijgewerkt op : 20 september 2024

We hebben een aantal problemen opgemerkt met de facturatie van Vivaqua die gevolgen kunnen hebben voor gebruikers die ervoor hebben gekozen om hun facturen per domiciliëring of maandelijks te betalen, en die kunnen leiden tot onterechte herinneringskosten.

Je weet waarschijnlijk al dat wanneer een Vivaqua-gebruiker ervoor kiest om zijn facturen maandelijks te betalen, deze alleen via het Doccle-platform worden verzonden. Vivaqua heeft haar klanten onlangs gewaarschuwd dat “ als gevolg van technische problemen bij Vivaqua, hun facturen sinds 27 juni op papier worden verzonden en niet beschikbaar zijn op ons Doccle-platform ”. Sommige gebruikers hebben ons verteld dat ze niets op papier hebben ontvangen.

We hebben ook problemen vastgesteld met domiciliëringen. Het bedrag van de (periodieke of jaarlijkse) factuur was niet gedebiteerd door Vivaqua (hoewel de factuur was verstuurd en vermeldde dat het bedrag zou worden gedebiteerd via domiciliëring, dat de bankrekening voldoende saldo had en dat de domiciliëring actief was bij de bank).

In dit geval konden we van Vivaqua annulering van de herinneringskosten krijgen, met als argument dat de gebruiker te goeder trouw handelde (in de veronderstelling dat de betaling was gedaan) en dat de fout van hen afkomstig was.